16.02.2011

Hvorfor Spania?

Det er mange som lurer: Hvorfor Spania? Og jeg er selvsagt fristet til å respondere: Hvorfor ikke?  -  Historien bak er enkel. Jeg var på vei hjem fra barnehagen, vinteren 2010. Martin lå i vogna og skreik, jeg brøytet meg fram med alle mine krefter. Sigrid satt bak på akebrett og var ikke blid. Jeg var svett, sur og sliten da jeg kom hjem, og da Karsten kom inn døra en liten stund senere og lurte på hvordan vi hadde det svarte jeg: "Jeg vil flytte til et varmere land! Orker ikke mer vinter!".  Og ettersom Karsten syns det var en god ide var spiren sådd og prosjektet tok stadig tydeligere form. Skulle vi ha fulgt våre innerste drømmer haddde vi nok valgt å reise til et eksotisk og spennende land, f.eks Namibia eller Malaysia som er mine topp to favoritter, men hensyn til barnas helse og sikkerhet, samt mulighet til å ta imot besøk veier tungt. I Spania er det mange nordmenn, nordmenn som etterhvert trenger både undervisning, stell og pleie, saker som vi kan hjelpe til med! Vi undersøker for tiden jobbmuligheter, og gjett hva - i dag fikk jeg et jobbtilbud fra Fundacion Betanien i Alicante, bare synd at stillingen er ledig fra 16.mai....vi er nemlig ikke klare for avreise før i august. Jaja, forhåpentligvis vil muligheten by seg igjen! Jeg har sporet opp fire sykehjem som er høyst aktuelle, og Karsten søker på norske skolen. Så krysser vi fingrene mens vi pusler og jobber her hjemme og forsøker å få leiligheten innbydende og deilig til fotografering ;)


ps: Det er her vi har planer om å ende opp til slutt: Farsund, sørlandets perle:
http://www.youtube.com/watch?v=9qKFYgGa3gs

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Artig å titte innom hos deg! Så utrolig spennende med 1 år i Spania - lykke til og håper drømmen går i oppfyllelse! Sprekt gjort, med mann og barn og alt som hører til! Tipper det blir fantastisk!

    Vi solgte leiligheten vår i sommer - og vi hadde en knakende god megler. Hans tips var å rydde - rydde - rydde! Få bort a-l-t som er, nesten! :-) Alle private bilder og pynt bør settes bort. Unødvendige møbler og nips likeså. Lag gjerne en rød tråd, gjennom hele leiligheten. Vi har en lindegrønn sofa, og tok utgangspunkt i den. Grønne håndkler på badet, noen grønne puter på glassbalkongen, en grønn duk på kjøkkenet, en grønn jakke i gangen... Husk at de som ser på bildene skal klare å se seg selv og sine ting i leiliogheten :-) Friske blomster gjør seg alltid, og pent oppredde senger, ta bort såper i dusjen og på vasken, samme med grytekluter, kjøkkenhåndkler, dobørste, dorullen osv. Ellers så ta en titt på Finn, på de dyreste husene og leilighetene - de bruker gjerne proffe til å style huset til salg ;-) Lykke til!

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar og tips! Nå kommer fotografen neste uke så her må det ryddes og fikses!

    SvarSlett